Retourneren
In de winkel een vloer besteld en het is toch niet wat je ervan verwacht had? Dan kan je de vloer binnen 14 dagen op vertoon van je kassabon terugbrengen naar de winkel in Vollenhove. Online een vloer besteld? Dan heb je het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om je product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug. Enkel de kosten voor retour van jouw huis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Als je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via info@meijercarpets.nl Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Tijdens de bedenktijd dien je zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Je kan het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wenst te behouden. Uitgangspunt hierbij is dat de je het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals je dat in een winkel zou mogen doen. Wel verzoeken wij je om het product in de originele staat en verpakking aan ons te retourneren.
Is het artikel beschadigd geraakt bij het uitpakken of daarna? Dan kunnen wij waardevermindering in rekening brengen. Tijdens verzending kunnen er dingen misgaan. Hierbij is het risico in het algemeen voor de verzender. Wij dragen het risico voor het heenzenden. Jij draagt het risico voor terugzending.
Uitzonderingen
Producten die wettelijk (art. 6:230p BW) zijn uitgesloten van het recht op retourneren zijn:
- – Restpartijen
- – Producten die op maat besteld zijn
- – Plinten die zijn verwerkt of versneden
- – Profielen die zijn verwerkt of versneden
- – Ondervloeren die zijn bewerkt of versneden
- – Producten waarvan de verzegeling is verbroken
- – Producten die volgens specificaties van de klant zijn gemaakt
- – PVC vloeren met een batch nr. omdat deze niet gecombineerd kunnen worden met andere batch nummers i.v.m. mogelijk kleurverschil tussen verschillende producties.
Zaken die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken:
- – Vloeren kunnen onder geen enkele omstandigheid retour als deze zijn bewerkt. Denk hierbij aan het verlijmen, vastklikken, zagen of versnijden van het product.
Wil je jouw retour door ons laten ophalen?
Aangezien een vloer zwaar en groot is om te verzenden brengt dit erg veel kosten met zich mee. Daarnaast is het een boel gezeur als je dit extern moet regelen met een transporteur. Daarom bieden wij aan om voor een marktconforme prijs je retour bij jou thuis weer op te halen. Wij rekenen hier een bedrag van € 59,- inclusief BTW voor*. Let op, uiteraard moet je retour wel binnen onze retourtermijn vallen. De chauffeur bekijkt de retouren grondig op eventuele beschadigingen. Zijn er beschadigingen of is de verpakking dusdanig beschadigd? Dan kan de chauffeur deze weigeren mee te nemen omdat ze niet aan onze retourvoorwaarden voldoen. De pakken die wel voldoen aan onze voorwaarden kan hij dan wel mee retour nemen. Vervolgens ontvang je van ons binnen 14 werkdagen de waarde van jouw retour terug op je rekening. Op deze waarde brengen wij de retourkosten á € 59,- inclusief BTW in mindering*.
Let op, deze kosten zijn niet enkel voor het heen en weer rijden, maar ook voor het complete administratieve proces daaromheen.
*Retourkosten gelden alleen voor nederlandse orders.